Hvordan får minoriteter en stemme og taletid i et mediestyret samfund?

Hvordan får minoriteter en stemme og taletid i et mediestyret samfund?

Mange organisationer og virksomheder, der arbejder med minoriteter, har svært ved at navigere i de danske medier - og skabe opmærksomhed og momentum omkring sig selv i forhold til deres sag. Dette medfører, at deres sag og budskab drukner i den stadig større konkurrence i at få taletid i medierne. Ofte på trods af, at mange minoriteter har nogle vigtige budskaber at få bredt ud i samfundet.  

En af årsagerne er, at de ikke har de nødvendige redskaber og metoder til at skabe mere synlighed i medierne - og til tider mangler en guide til at navigere rundt i medierne.  

Derfor er der behov for redskaber til virksomheder og organisationer, der kan bidrage til at skabe større opmærksomhed og komme bredere ud med sine værdier om - fx at øge mangfoldigheden af minoriteter i sin medarbejderstab og organisation.

I foredraget får du et dybere kendskab til medielandskabet i Danmark med en introduktion til forskellige metoder (agenda-setting), praktiske redskaber (kommunikationsstrategier omkring minoriteter) og viden (medieteori) til at navigere og skabe større synlighed i medierne.

Målet må være, at flere medier får øjnene op for deres “udfordring” eller “behov”, som der ikke tidligere har været nok fokus på - og som der er behov for at blive delt yderligere i samfundet.

Book foredrag

foredrag@nossellogco.dk
Ved at klikke på "Accepter alle cookies" accepterer du lagring af cookies på din enhed for at forbedre webstedsnavigation, analysere brug af hjemmesiden og hjælpe med vores markedsføringsindsats. Se vores Privatlivspolitik for mere information..