Mange organisationer og virksomheder, der arbejder med minoriteter, har svært ved at navigere i de danske medier - og skabe opmærksomhed og momentum omkring sig selv i forhold til deres sag. Dette medfører, at deres sag og budskab drukner i den stadig større konkurrence i at få taletid i medierne. Ofte på trods af, at mange minoriteter har nogle vigtige budskaber at få bredt ud i samfundet.
En af årsagerne er, at de ikke har de nødvendige redskaber og metoder til at skabe mere synlighed i medierne - og til tider mangler en guide til at navigere rundt i medierne.
Derfor er der behov for redskaber til virksomheder og organisationer, der kan bidrage til at skabe større opmærksomhed og komme bredere ud med sine værdier om - fx at øge mangfoldigheden af minoriteter i sin medarbejderstab og organisation.
I foredraget får du et dybere kendskab til medielandskabet i Danmark med en introduktion til forskellige metoder (agenda-setting), praktiske redskaber (kommunikationsstrategier omkring minoriteter) og viden (medieteori) til at navigere og skabe større synlighed i medierne.
Målet må være, at flere medier får øjnene op for deres “udfordring” eller “behov”, som der ikke tidligere har været nok fokus på - og som der er behov for at blive delt yderligere i samfundet.